ارتباط با مشتری

ارتباط با مشتری

CRM چیست ؟

. مدیریت ارتباط با مشتری (Customer Relationship Management: CRM)  یک فناوری برای مدیریت روابط و تعاملات یک کسب و کار با همه مشتریان فعلی و بالقوه آن، با هدف بهبود روابط تجاری است. یک سیستم CRM به سازمان‌ها کمک می‌کند تا با مشتریان خود در ارتباط باشند، فرآیندها را ساده‌سازی و سودآوری را بهبود بخشند.

زمانی که مردم در مورد CRM صحبت می‌کنند، معمولاً به یک سیستم CRM اشاره دارند؛ ابزاری که به مدیریت تماس، مدیریت فروش، بهره‌وری و موارد دیگر کمک می‌کند. با این وجود، مدیریت ارتباط با مشتری تنها به معنای استفاده از فناوری‌های روز دنیا برای افزایش فروش نیست، بلکه راهبردی است که طی آن سازمان تلاش می‌کند تا با آگاهی از نیاز‌ها و رفتارهای مشتریان خود، ارتباط موثرتری با آن‌ها برقرار کند. در واقع آنچه که میزان موفقیت سازمان در ارتباط با مشتری را رقم می‌زند، فلسفه تجارت آنهاست نه تجهیزات فنی. با این حال استراتژی‌های CRM موفق همواره متکی بر استفاده از فناوری بوده‌اند.

نرم افزار CRM چه کاری انجام می‌دهد؟

. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به شما کمک می‌کند تا مشتریان جدیدی پیدا کنید، کسب‌وکارشان را پشتیبانی کرده و آنها را راضی نگه دارید. همچنین با سازماندهی اطلاعات مشتریان روابط قوی‌تری با آنها ایجاد کرده و کسب‌وکار خود را سریع‌تر رشد دهید. فعالیت سیستم‌های CRM با جمع‌آوری اطلاعات مشتری مانند وب‌سایت، ایمیل، تلفن، و داده‌های رسانه‌های اجتماعی و… از منابع و کانال‌های مختلف شروع می‌شود. همچنین این سیستم‌ها ممکن است به‌شکل خودکار، اطلاعات دیگری مانند آخرین اخبار مربوط به فعالیت یک سازمان را دریافت و جزئیاتی مانند ترجیحات شخصی مشتری را نیز شناسایی و ذخیره کند.